آمادگی شهاب خودرو برای کمک به توسعه خدمات شهری / بکارگیری دستگاه تاپ ترن در شهرداری تهران

آمادگی شهاب خودرو برای کمک به توسعه خدمات شهری / بکارگیری دستگاه تاپ ترن در…

آمادگی شهاب خودرو برای کمک به توسعه خدمات شهری / بکارگیری دستگاه تاپ ترن در شهرداری تهران

با هدف استفاده از توانمندی‌های شرکت شهاب خودرو در حوزه خدمات شهری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از ظرفیت‌های این مجموعه دیدن کرد.

مدیرعامل شرکت شهاب خودرو در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: در این بازدید مقرر شد یک نمونه دستگاه تاپ ترن (کمپوست ترنر) ساخته شده در این شرکت، در مجموعه آرادکوه به عنوان یکی از مراکز دفن زباله‌های کلانشهر تهران به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

مهندس مدنی درباره دستگاه تاپ ترن گفت: یکی از روش های تولید کود کمپوست، استفاده از دستگاه تاپ ترن است، این دستگاه با همزدن و هوادهی مواد ، شرایط مطلوب زندگی را برای میکروارگانیسم  های هوازی به وجود آورده و در نتیجه فعالسازی این میکروارگانیسم ها، مواد اولیه با سپری شدن زمان ، تبدیل به کود کمپوست می شوند .

او ادامه داد: ساخت این دستگاه در داخل کشور نسبت به نمونه خارجی آن بیش از ۵۰ درصدصرفه جویی ارزی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهاب خودرو همچنین از ایجاد مرکز تحقیق و توسعه سازمان پسماند شهر تهران در محل این شرکت خبر داد و افزود: این مرکز  با رویکرد استفاده از دانش و فناوری های روز دنیا و ظرفیت دانشگاه ها و نخبگان داخلی برای پاسخگویی به نیاز های شهر تهران راه اندازی خواهد شد .

او ادامه داد: در این بازدید همچنین مقرر شد از مدل‌های جدید مخازن جمع آوری زباله تولید شده توسط شرکت شهاب خودرو در یکی از ناحیه‌های شهرداری تهران به صورت آزمایشی استفاده شود.

مهندس مدنی اضافه کرد: امروزه مخازن جمع آوری زباله علاوه بر اینکه محلی برای نگهداری پسماند به منظور کاهش آلودگی به شمار می رود می تواند به عنوان یکی از المانهای شهری ، نقشی موثر در زیبا سازی محیط داشته باشد . همچنین این مدل مخازن ، با سخت کردن راه دسترسی افراد غیرمجاز به محتوای داخل مخازن ، نقش پررنگی در کاهش زباله گردی در شهر خواهد داشت، و این مدل در شهرهای بزرگ دنیا مورد استفاده و بهره بردای قرار گرفته است . او از آمادگی شرکت شهاب خودرو برای کمک به توسعه خدمات شهری گفت و اظهار کرد: این مجموعه آمادگی دارد تمام امکانات و تجهیزات و همچنین دانش فنی خود را برای ارزش‌آفرینی و خدمت به مردم در حوزه خدمات شهری بکار گیرد.

برگشت به بالا
شرکت شهاب خودرو